Blåbärssoppa en kall vinter kväll.

Burr burr burr! Hur många minusgrader det är ute ikväll vill jag inte ens veta. Mina fingrar gör fortfarande ont, trots den traditionella, men alltid lika uppskattade blåbärssoppan som värmer mina stela händer. Kan ni förstå att om bara några månader smäller det? Tiden går alltid lika fort även fast vi år efter år traglar oss igenom en lång och tuff försäsong. Hur man vissa dagar i snö eller regn, mycket hellre skulle vilja krypa ner under täcket, se en bra film och äta lite godis, så som alla andra normala människor gör när vinden blåser hårt och kylan tar emot. Kan ni då förstå att det snart är vår med en värmande sol, kvittrande fåglar och framför allt med riktigt nytt, fint, härligt, grönt gräs? Tänk er en underbar vårdag på Dalhem IP. Tänk er att vi möter superbra motstånd, men inte tillräckligt bra. Nej, för de här jobbiga och tuffa månaderna har gjort oss starkare, snabbare, bättre och vi är bäst i hela div.2.

Ikväll var en bra träningtjejer och jag hoppas att alla ser fram emot säsongen lika mycket som jag gör. För även om det är mörkt och kallt ute nu, så är det inte långt kvar till de där underabara vårdagarna på Dalhem IP där vi kommer spela riktigt bra fotboll :)
!


Kommentarer
Postat av: Mojsan

Bra skrivet! Ja tänk när det är myggen som stör på träningen istället.

2010-01-21 @ 21:21:31
Postat av: #7

YES!!!!

2010-01-21 @ 21:34:56
Postat av: Morten

Vi har en lyriker i laget. Härligt!!

2010-01-21 @ 22:01:50
Postat av: Mickis

Härligt, vi biter i och snart är vi där!

2010-01-22 @ 10:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0