Annandagscupen

Nu kommer äntligen ett litet inlägg från Annandagen där vi Dalhemtjejer spelade våran egen cup. Vi ber om ursäkt för den sena uppdateringen men nu under jul och nyår har det varit mycket och jag hoppas ni kan ha överseende. Som sagt, bättre sent än aldrig!



Svenska Spel Cupen, eller Annandagscupen som den kallas, spelades självklart under annandagen. Det är alltid skönt att få röra på sig efter lata juldagar och det är ett perfekt sätt att börja träna bort julmaten. Många kom dit lite nervösa och spända eftersom det var länge sedan man känt på boll, men, det är jul lika för alla!
Dalhem var uppdelat i två lag, Dalhem 1, ett lite yngre lag med en del nya orutinerade spelare och Dalhem 2 som bestod av lite mer rutin.

Dalhem 1:

Linn Ahrling
Isabelle Hallgren
Matilda Östre
Sara Westerberg
Sofie Solfeldt
Märta Fohlin
Hilda Gustafsson
Anna Söderström
Linnea Larsson

Dalhem 2:
Amanda Rohnström
Emelie Andersson
Josefin Gjörloff
Frida Åberg-Mattsson
Mickela Ekengren
Helena Adman
Hanna Pettersson
Mikaela Hansson Leveau
Sandra Norrby

Lag 1
För lag 1 började dagen något tidigare. Klockan 08.00 var det samling i Södervärnshallen för att sedan klockan 09.00 starta cupen med match mot Gotland Södra 1, ungefär samma lag som gick vidare i SM i Futsal. Alltså stod vi mot ett tufft lag att möta och det kändes extra tufft eftersom vi hade en väldig blandning av spelare som tidigare inte spelat så mycket tillsammans. I mål stod Anna Söderström, boende i London, som nu var hemma på ön för julfirande, även Matilda Östre, Linnea Larsson och Märta Fohlin debuterade i blå-vitt. Men det var bara att köra! Vi gick in med inställning att bara göra vårat bästa, ta i och försöka spela bra fotboll. Matchen slutade med förlust 1-2 men vi var ändå mycket nöjda med våran prestation. Vi hade gjort vårat bästa, tagit i och vi hade spelat bra fotboll. Kul! Nästa match var mot Stenkyrka IF, ett lag som själva inte har så mycket spel eller tempo, men dock väldigt tuffa och intensiva tjejer, det blev lika, 0-0, och det kändes tyvärr som en förlust. Sista matchen i grupp spelet var mot Dalhem 3, till vardags Dalhem C. Även där blev det förlust och vi fick till slut spela om 7-8 platsen mot Gotland Södra 3 där det blev seger. Vi slutade alltså på en sjunde plats, eller vad säger jag, två från slutet! Bra jobbat tjejer :)

Lag 2
För lag två gick det reslutatmässigt bättre. Sandra Norrby, Helena Adman och Mikaela Hansson Leveau var heta framför målet och stänkte in ett par baljor. I gruppen mötte man Gotland Södra 2 och 3 och IFK Visby och i semin besegrades även Dalhem 3. Klockan 16.00 var det dags för final, åter igen stod man mot Gotland Södra 1 och åter igen förlorade vi. Det är bara att konstatera att de just för tillfället är det bästa futsallaget och jag hoppas att vi bjöd på bra motstånd så de är väl förberedda inför fastlandsspelet. Men vi ser fram emot Team Sportia Cup sent i januari, då vi ska försöka ta revansch.






Jag beklagar att jag inte har så mycket information om lag 2 och deras dag, inte heller har jag några bilder på lag 1 in action. Detta beror på att under den tiden man inte spelade eller värmde upp så hjälptes vi åt att stå i kiosken, och ta kort på mig själv och mitt lag när jag spelar är inte heller så lätt. Därför! ;)


Duktiga tjejer i kiosken!


Det var en trevlig lång dag vi spenderade tillsammans. Det ena laget kom två, och det andra sjua. Nu är det juluppehåll ett par dagar till så det gällar att passa på att njuta sedan är det dags att lugnt och sakta börja årets försäsong. Även bloggen är ledigt ett tag till för att samla krafter till att dokumentera vårens blod, svett och tårar. Jag hoppas att alla forstsätter att följa och stötta vårat underbara gäng genom 2010. Ha en bra fortsättning så ses vi snart!


Kommentarer
Postat av: #16

En fråga till bloggen bara: Var läser man att jag gjorde mål?? Och inte bara mål, utan 50% av mitt lags mål i hela turneringen! Bara undrar. ;)

2010-01-03 @ 11:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0